Everybody loves IKEA

Jag vill börja med en liten ursäkt för sega uppdateringar; jag har varit sjuk och mestadels tillbringat min tid med att stirra på de roterande bladen på min fläkt i taket eller Hanna Montana reruns med Lauren på Disney Channel (båda vilka inspirerar starka självmordskänslor).

En ljuspunkt har dock varit familjens jacuzzi som jag legat och vibrerat i mellan mina hostanfall. Nu har jag däremot tillfrisknat! (Det lönar sig ju något att ha två läkare i huset).

I fredags tog jag och Sarah bilen till Milbank High School för årets första hemmamatch. Milbanks arena består egentligen bara två stora plåtläktare och en oval-formad gräsplan. Arenan ligger vid skolan med utsikt över ett mindre bostadsområde med vida gröna majsfält. Jag träffade Hanna på parkeringen och vi köpte popcorn och läsk under läktaren före matchen. Hanna var stolt klädd i en typisk amerikans munkjacka, en sådan där oformlig sak i läder som får alla som bär dem att se ut som små klot. Hanna är manager för skolans Track and Field lag, bandmedlem och med i skolans Drama Club.  Jag upplevde blandade känslor för Hannas munkjacka, en blandning av avundsjuka för den rent klassiska jackan, och viss glädje att i alla fall jag inte såg ut som en vandrande jordglob med popcorn och läsk i händerna.

I stort sett var halva Milbank där, läktaren var smockfull av rött och guld, viftande händer och upprymda föräldrar. Jag och Hanna satt bakom en kille vid namn Michel, skolans bästa terränglöpare och utsedd Student Body President (också den enda jag anser vara någorlunda snygg och smart; en kombo som verkar mer eller mindre utdöd i Milbank High School) Han har förstås en flickvän.

Jag antar att det är relativt typiskt, men jag verkar ständigt attrahera uppmärksamhet från lärare och de finnigaste, nördigaste killarna Milbank har att erbjuda. Speciellt verkar fyra unga män från min Algebra klass gilla att peta mig i ryggen under lektionstid för att sedan stirrande le åt mig med dimmig blick. Ugggh.

Motståndarna var state champions West Central, som utan större ansträngning vann över Milbank Bulldogs 55 - 20. Alexis pojkvän blev tydligen skadad under matchen (något jag totalt missade), jag såg dock min allra första touch down och gjorde min allra första vågen på läktaren.

I lördags målade jag och Sarah den sista biten av mitt rum. Jag måste säga att den mörkare lila färgen blev en aning för mörk för min smak, men den ljusare nästan blåa lilan, blev desto bättre (jag antar att allt är en förbättring från det McDonalds inspirerade färgtemat innan med orange, gul och röd.)

I helgen kom också Brad hem från Saint Martin och han hade med sig presenter. Huset i Saint Martin är familjens tredje hus och ligger i Karibien.  Vi ska tydligen alla dit till jul, något jag verkligen ser fram emot! Brad var där för affärssyften men jobbade tydligen inte särskilt mycket eftersom orkanen Erica passerade Puerto Rico just då, vilket resulterade i förseningar för flygtrafiken.

Vi åkte också till Twin Cities i Minnesota för att hälsa på Sarahs mamma och pappa. De bor i ett mycket sött litet stenhus i ett väldigt typiskt amerikans förortsområde med djupa gröna skogar runtomkring. Det kändes nästan lite sorgligt att åka tillbaka till prärien igen efter att ha känt lukten av riktig skog igen. Det är konstigt men, en av de saker jag verkligen saknar, är lukten av fuktiga träd och sankmark, den där varma, nästan mörka doften av mossa och gran. Jag saknar att promenera, att vara helt fri att gå runt som jag vill. Här måste jag ständigt be om skjuts eller tillstånd. Det finns ingen frihet för rörlighet i landet av frihet.

Igår kväll satt jag uppe sent för att plugga biologi, ett ämne som är otroligt frustrerande att studera då jag måste lära om alla termer och alla namn på saker och ting. Jag blev tvungen att lära mig alla delar av cellen om igen, lära mig alla delar av kroppen, alla tekniska termer med mera.

Som tur är behöver jag inte göra mitt biologiprov förrän på torsdag. Puuuh.

Jag passade också på att shoppa saker till mitt rum när vi passerade Minneapolis i helgen.  Peggy, Sarahs mamma, var snäll och guidade oss alla runt i Minneapolis. Dock slutade hela shoppingen i stadens gigantiska IKEA, något otroligt exotiskt för alla inblandade utom mig själv.

Jag fann visserligen en fullkroppsspegel, gardiner och ett överkast, så jag antar att det blev en lyckad shoppingtur i alla fall…

Mitt rum börjar se riktigt sött ut och jag ska sätta upp spegeln och gardinerna så fort Lauren, Seth och Sarah återvänder från Laurens fotbollsträning. Brad och Allwin är hemma och jag ska gå ner till köket och försöka koka ihop något ätligt till oss alla.

Kram! (önska mig lycka till på mitt prov!)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej älskling!

Lycka till på provet!



Många kramar från pappa

2009-09-09 @ 07:19:02
Postat av: C

Härligt att ha dig tillbaka. Ser fram emot många fler inlägg! Själv köpte jag en sådan jacka under mitt high school year... Kan lova att jag aldrig har använt den sedan jag kommit tillbaka till Sverige. =)

2009-09-09 @ 08:59:35
Postat av: Mamma

Lyckat till på provet min duktiga lilla sötnos! Härligt att höra av dig och att du börjar krya på dig. Här är också folk småförkylda till höger och vänster. HÖr av dig om du behöver mer pengar.

Tusen pussar, Mamma

2009-09-09 @ 10:14:26
Postat av: blöbb

Men åååh din lilla LYXKORV, familjens stuga i KARIBIEN över jul?! Vi ska fira jul hos farmor och farfar i norrland här annars ;}



Jag hoppas att du försöker fotografera lite, eller tar tillfället i akt att hoppa in i bilder om någon annan har kameran framme. Come ön now lillpuddin'



Kul att ditt rum börjar bli fint, vem betalar egentligen för inredningen? Väldigt schysst av dem att låta dig köpa massa grejer (även om du lämnar det där...) ta en bild på ditt rum när det är färdigt?



LOVE FROM SWEDEN!



/ syster

2009-09-09 @ 10:24:39
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej, jag ville bara säga att jag verkligen ÄLSKAR din blogg! Helt underbar och får mig verkligen att tänka på att göra det själv. Jag vill verkligen åka till USA och vara borta ett år, enda problemet är att jag verkligen INTE vill gå om ett år. Jag har ingen lust att ta studenten med 95:orna haha. Du råkar möjligtvis inte veta om det finns nått sätt så att man kan plugga in ett år på gymnasiet på något sätt, utan att behöva gå om? Otroligt tacksam för svar iallafall. Och good luck on your test! :)

2009-09-09 @ 10:31:13
URL: http://johannalackgren.blogg.se/
Postat av: Erina Tomasson

hejsan!



Hittade din länk på bellme.se

Väldigt intressant blogg du har, kommer värkligen fortsätta att läsa om ditt liv i usa.



Var du bra på engelska innan du valde att bli utbytes student eller har du lärt dig med tiden? Jag menar att ha lektioner på engelska om man inte är duktig från början måste vara oerhört svårt.



Jag är en sån där tjej som är otroligt dktig på matte och ja sånna saker men min engelska suger. Det jag vill göra här i livet är ju att jobba utomlands som reseledare men min engelska stoppar mig :( jag är 22år och känner ibland att jag är för gammal för att börja plugga engelska för att sedan jobba som reseledare som man bara gör några år av sitt liv för att sedan skaffa sig ett jobb på hemma plan tills pensionen... Istället för att plugga engelska har jag även funderingar på att dra till London som Au pair, men det känns så himmla läskigt att bo hos en familj man inte känner och sen att man inte förstår allt vad dom äsger. Tänk om dom ber mig göra en viss sak och så missuppfattar ja det helt och gör fel. Nej jag vill så gärna men är sååå feg.



P.S Hoppas du kan skriva en kommentar i min blogg D.S

2009-09-09 @ 10:59:22
URL: http://www.metrobloggen.se/minlya
Postat av: niki

Du har verkligen talang för att skriva! som någon i inlägget under detta sa så skänns det nästan som att läsa en bok! fortsätt skriv!!

2009-09-09 @ 11:36:23
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Hallådär! :)

Vad ska du hitta på idag? ♥

2009-09-09 @ 13:19:50
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: emelie

det låter sååå fantastiskt!=)

2009-09-09 @ 17:41:52
URL: http://emeets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål.Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himmla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-09-09 @ 20:05:44
Postat av: Mamma

Hej igen sötnos, vet du ifall det verkar svårt att sköta/regöra bubbelbadet hos din familj? Vem gör det och hur ofta?

Pussar

Mamma

PS hör av dig på Skype till helgen , vi längtar efter att höra din söta röst dS

2009-09-10 @ 08:56:09
Postat av: Blubb

Vi ska kanske åka till Kanarieöarna efter jul... men Karibien slår det x)

2009-09-11 @ 11:13:24
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Älskar din blogg! Fortsätt skriva!

2009-09-12 @ 21:28:18
Postat av: mandark

saknar min millan

2009-09-12 @ 21:45:10
Postat av: Anonym

fler uppdateringar och fler bilder, SNÄLLA haha :D:D:D:D

2009-09-13 @ 16:45:13
Postat av: Anonym

Millbert, ere full rulle där borta eller?

2009-09-15 @ 15:14:18
Postat av: Anonym

Milluuut uppdatera ÅTMINSTONE en gång i veckan, annars blir det smisk x(

2009-09-17 @ 14:08:54
Postat av: Anonym

Vi tänker på dig här i Sverige..

Kram, storasyster

2009-09-18 @ 09:32:09
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Leia

God förmiddag!

Tänkte bara önska en trevlig fredag!

2009-09-18 @ 11:11:27
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej millan!



Saknar dig här i Sverige! Låter i alla fall som att du har det otroligt roligt, sitter och väntar på nästa uppdatering :) <3

2009-09-22 @ 19:37:25
URL: http://ericadahlberg.blogg.se/
Postat av: Hasse och Lena grannarna

Hemma efter en kort semester i Ikeas hemland Småland. Tyst och tomt efter Dej. Vi har blivit farmor och farfar till en liten Sebastian som kom för 7 veckor sen.I Småland terras trakten av en vildsvins sugga som har kultingar vilket innebär att hon inte får skjutas, hon kallas för förbannade fläskfia. Hoppas att det går bra för dej, kramar från Lena och Hasse

2009-09-28 @ 21:33:41
Postat av: elle

vad händer? snällasnällasnälla uppdatera! ditt liv är ju så totalt jätte spännande!

2009-09-29 @ 16:24:10
Postat av: Anonym

Tråkigt att du valt att sluta blogga.

2009-09-30 @ 11:06:42
Postat av: Anonym

lever du?

2009-10-03 @ 08:29:20
Postat av: Jenny Lindblad

Uppdatera hörru!

2009-10-05 @ 23:18:57
URL: http://crystalclear.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hej, jag vet inte om du minns mig Kristin från din konfirmation för något år sedan. Tydligen har vi många gemensama vänner både från castello och din tidigare skola. Cecilia går i min klass nu. Hur som helst fick jag din blogg efter att jag pratat med C om att jag själv ska åka på utbytesår till USA nästa år. Något jag både ser fram emot och känner mig lite nervös över. Otroligt trevligt att läsa din blogg. Tänkte göra något liknande när jag åker dit. Ha det bra!

2009-10-08 @ 22:47:14
Postat av: Patricia

Hej Millan!

Du har inte uppdaterat på ett tag, gör det... :)

Saknar Dig Millan. Hoppas allt är bra med Dig.

2009-10-12 @ 21:49:16
Postat av: Izabella

Snälla Millan skriv!

Har väntat en evighet på nästa inlägg nu känns det som

2009-10-17 @ 12:57:19
Postat av: linda

Lycka till!

2009-10-18 @ 15:22:33
URL: http://fairie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0