Tundra - en Midvinter bris

Ughh, jag har blivit riktigt sjuk. Vilket känns väldigt typiskt och väldigt irriterande. Lauren delar min sjukdom och vi spenderar tiden liggandes på familjens soffa med Disney Channel på fullt ös. Jag har ett spanska prov hängandes som en sortens ond mardröm över mitt huvud och jag måste smöra rejält för Mr. Tschetter (min American Literature lärare) eftersom jag lovat honom att joina hans Drama Club nu på måndag, och jag är inte säker på om jag orkar kräla till skolan i mitt nuvarande skick. Han skickade med mig en fet liten DVD-box med ”the nation’s best” (a.k.a South Dakotas bästa dramaelever) som han ville att jag skulle studera nu i helgen. Yeah right.

Jag misstänker att jag smittats av Allwin med min dödliga sjukdom, men eftersom han tränar som på Arnold Schwarzenegger crack så återhämtar han sig förstås rejält snabbt. Jag däremot med min hälsa som är lika bra som en pensionerad nittioåring med benskörhetsproblem, ligger nu mer eller mindre på min dödsbädd.

I fredags så hade Milbank High sin första fotbollsmatch och alla cheerleaders och fotbollsspelar gick klädda i uniform under skoldagen. Mammas paket med kläder hade äntligen kommit fram (efter 13 dagar) så jag hade faktiskt en tjocktröja på mig (äntligen!).  Det var en Ed Hardy tjockis med en bulldog på ryggen med orden Dogs Rule, vilket passade perfekt eftersom Milbank High’s maskot är just det, en bulldog. Jag blev alltså snabbt hyllad som en äkta patriot och fick en fair share av ryggdunkanden och axelklappande. Jag hade inte riktigt hjärta att påpeka att jag inte äger några andra tjocktröjer och att skolans ventilationssystem verkar vara inställd på Tundra – en Midvinter bris.

En tjej från min biologilektion, Hanna, bjöd med mig hem till henne efter skolan i fredags. Jag hade redan då börjat känna av hosta och irritation i halsen, men ville inte säga nej, så jag följde med henne hem. Vi åt kakor och hemgjord pizza och tittade på Confessions of a Shopaholic på deras löjligt stora flatscreen (som ändå är en halvmeter mindre i bredd än min familjs).

Vi kollade också på ballklänningar för Homecoming dansen nu i september, något jag ser fram emot lika mycket som jag fruktar. Det känns som ett perfekt tillfälle för min nedärvda klumpighet att visa sitt fula ansikte.

Jag gillar Hannas föräldrar, som båda jobbar som pastor i den andra lutherska kyrkan i Milbank. De var båda mycket trevliga och fick mig att känna mig väldigt välkommen.

Igår åkte jag och Sarah och Lauren till Milbanks hardware store och köpte färg till mitt rum. Jag valde två olika nyanser av lila, en lite mörkare blåaktig ton och en mer åt det gråa hållet.  Allt blir vilket fall som helst en förbättring mot det tidigare färgschemat av oranget-rött-gult (mitt rum var tidigare tvillingarnas rum). Jag och Sarah målade så  mycket vi orkade i lördags och ska fixa resten imorron.

På fredag åker vi till Abreeden för Labor Day och där ska jag träffa Melissa. Melissa var min första värdmamma, och det var hos henne jag egentligen skulle ha hamnat hos, men hennes familj fick problem i samband med finanskrisen och de blev tvungna att tacka nej till att ta emot mig. Jag har fortfarande mejlkontakt så vi bestämde oss för att träffa varandra eftersom Abreeden inte ligger så himla långt ifrån Milbank. När vi är där ska jag och Sarah också shoppa grejer till mitt rum, vilket är väldigt snällt av henne.

Tack för alla fina kommentarer, och till er som undrar; ja, jag har en kamera och ja jag ska lägga upp lite bilder så snart jag klurar ut exakt hur den fungerar (jag är en av de där sorgliga människor som växt upp under teknikens guldålder utan att ta åt mig det minsta av dess briljans och helt hopplöst fumlar omkring med kablar och knappar).

Därför vill jag också meddela att denna fantastiskt fina blogg (minus mitt lilla porträtt som liknar en förstoppad Mao i blå tröja) är helt framställd i fungerande läge av Jenny, min duktiga storasyster.

Håll därför utkik kära läsare, eftersom att snart kommer vilda vackra bilder på mig som fiskar, mig som rider, mig som råkar svälja en fluga, mig som ramlar av hästen och tappar fisken.

Spännigen är förstås olidlig.


Kommentarer
Postat av: HelloNicki

God morgon :) Hoppas du haft en riktigt bra helg.



Ville bara tipsa om tävlingen i min blogg som snart avslutas



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram!

2009-08-31 @ 08:12:46
URL: http://hellonicki.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Hahaha vilket lång och ROLIGT inlägg Millut!



Dramalektioner, YOU CAN DO IT! Det är ju precis din grej, drama, kom igen nu! Du som är så duktig...



Är det några kläder här hemma som du skulle vilja ha skickade by the way? Några mer Odd Mollylinnen? Någon av mina klänningar? (Juicy Couture kanske?) tröjor...?



Finns det några grejer? Smink?



Hör av dig på mail eller i min blogg (eller här i din...) om intresse finns, m'kay?



Sej också till om du vill att jag ska ändra din profilbild, skicka en ny till mig någonstans så fixar jag det.



PUSS LILLKORV! => <3<3<3<3<3<3<3

2009-08-31 @ 12:11:25
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det finns webradio, om du vill lyssna på nåt radioprogram i Sverige. :P Jag lyssnar aldrig på vanlig radio, bara via internet... Litet tips bara!

2009-08-31 @ 13:13:24
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Gullan

Din blogg är bara bäst!!!! Jag älskar den och jag är nog ditt största fan, det känns som att man läser en bok. Och tack gode gud för någon som tar oss bort ifrån den svenska tråkiga vardagen :P You go girl !! :D

2009-08-31 @ 17:10:09
URL: http://gulbachm.blogg.se/
Postat av: Pottfisken =)

Väntar med spänning på lite bilder nu!

2009-08-31 @ 18:03:16
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll =)

2009-08-31 @ 18:18:03
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: C

Hej! Måste bara få säga att du fångade mig direkt. Så underbar läsning. Tror att jag är fast. Sitter i sängen med en sovandes liten kille (7 mån) här bredvid mig och kunde helt enkelt inte sluta läsa... Det var 9 år sedan jag själv var i USA som utbytesstudent. Det ENDA som skiljer dina stories från mina är att jag åkte med STS och var i Tacoma, utanför Seattle, i Washington State. Annars känner jag igen ALLT! Åh, vad kul att får uppleva samma saker igen, men genom din blogg! Hade också en American History lärare som var svenskättling och pratade om svenskar och norskar hela tiden, inför homecoming blev det ett jäkla liv då jag faktiskt tackade ja till att gå med skolans populäraste footballplayer... Cheerleaderna blev som galna och gömde mina votes för att bli homecomingqueen... HA HA ha So much drama! Men som du säkert redan vet så är det inte lätt att komma som söt svensk tjej! You go girl!!! Du kommer att få ett underbart år! Något att minnas för resten av ditt liv! Kollar in igen! :) //Caroline Ps. Då får gärna maila om det är saker du undrar över. Kanske kan jag hjälpa dig!

2009-09-01 @ 11:03:11
Postat av: emelie

wonderful!

2009-09-01 @ 15:04:18
URL: http://emeets.blogg.se/
Postat av: josefin

jättebra blogg måste jag bara säga, fångade mig direkt efter första inlägget jag läste. det är något med hur du skriver, det är så poetiskt eller vad man ska säga. vill bara nmärka på att jag tycker du borde upptadera oftare längtaar så mycket till nästa inlägg =) kramar josefin

2009-09-02 @ 16:43:22
Postat av: Gullan

Sv: Ja, tack så jätte mycket. Förstod verkligen ingenting för ett tag där. Jag älskar sci-fi så jag ska solklart gå och se den jag med. Hoppas den kommer ut här samtidigt som den gör i USA :)

2009-09-02 @ 19:33:42
URL: http://gulbachm.blogg.se/
Postat av: blöbb

Millan... lever du?



Alla undrar =>

2009-09-06 @ 14:52:01
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var är uppdateringen...??? =/

2009-09-06 @ 15:51:59
Postat av: Ingeborg

CAMILLA!!!!!!!

Åh först måste jag bara säga att du skriver så underbart, så himla roligt att läsa! När kommer din bok!? Jag menar det, du är ju grym på att skriva!



I alla fall, jisses vad jag saknar dig! Känns som tusen år sedan vi träffades sist, och nu kommer det gå tusen år till innan jag får se dig igen :/

Men jag följer från och med nu din blogg slaviskt, så you better uppdatera ofta! ;)



Jag hoppas du har det kalaskul i möjligheternas land och att du joinar den där dramaklubben, det verkar ju super!



Och ja, spänningen ÄR olidlig!



Pussssssssssss från din pyssling Ingeborg

2009-09-06 @ 16:39:50
Postat av: Frida

Hej, jag kan bara hålla med alla andra kommentarer. Du skriver på ett så roligt och fångande sätt. Först tänkte jag att det var jobbigt mycket text men när jag väl började läsa kunde jag inte sluta. Har läst igenom alla dina inlägg och kollar in här varje dag i hopp om att du har uppdaterat.!

kram /Frida

2009-09-08 @ 19:19:58
URL: http://fridafranzen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0