Let Them Eat Cake - Qu'ils mangent de la brioche

Jag har blivit sjuk igen, min hals är svullen och mitt huvud känns som det fyllts av bomull.  Jag tror att jag förvärrade mitt tillstånd genom att sitta i en bil i fem timmar med full luftkonditionering på. Många i Milbank har blivit riktigt sjuka på sista tiden och om mer än 25% av alla elever blir sjuka så får vi ledigt -  i skolan håller vi alla tummarna.

Hur som helst, i lördags tryckte jag, Jessica, Joise, Hanna och Mary in oss i Jessicas bil och körde till Sioux Falls för att köpa Halloween kostymer. Självklart köpte vi allt utom kostymer (jag var faktiskt den enda som lyckade håll mina ögon på målet och fixa något att ha på mig på Halloweendansen nu på fredag.) Det slutade med att Josie bara hade en ynka fem dollar kvar efter en shopping spree involverat Hot Topic (den enda affären jag kände igen ifrån Sverige) och en rad andra affärer som för tankarna till ICA Maxi’s klädsutbud. Seriöst, alla här handlar på Macy’s eller JCPenny, när jag förslog att vi skulle gå till Abercrombie & Fitch (vilkas priser är mycket billigare här än i Sverige) tittade de som att jag förslagit att vi alla skulle marschera nakna sjungandes Star Sprangled Banner runt hela gallerian. Istället fick jag nöja mig med att längtansfullt stirra in genom skyltfönstret.

Jag lyckades i alla fall köpa en tjocktröja jag tyckte var söt(den är gröngrå med en flygande rosa gris på). I samma affär blev jag motad till att köpa ett armband med fler flygande grisar på med texten I love boobies – Save a breast! Vars profit går till cancerforskning. Jag ville egentligen köpa en gul t-shirt med samma tryck, men Joise övertalade mig att jag inte skulle kunna ha på mig den i skolan vilket, som eftersom den innehöll ordet boobie (tydligen ett förbjudet ord). Så jag kompenserade mig själv genom att köpa en grå t-shirt med Where The Wild Thing Are-tryck istället, vilket var en av mina favoritböcker som liten. Jag och Sarah och Lauren tillsammans med Lisa (en vän till Sarah) och hennes tre små flickor gick och såg filmen när den hade premiär i Milbank. Har den haft premiär i Sverige än?

I slutändan av vår shopping utflykt åkte vi till Walmart. En gigantisk fyrkant utan fönster och med samma inbjudande känsla ett slakthus har på en välgödd liten gris.  Mary trivdes förstås som fisken i vattnet, och drog med sig mig och de andra bland hyllor och korridorer kantade med hundratals konservburkar och flingpacket. Med samma totala lugn och professionalism som en utbildad guide i en Mangrove djungeln, ledde hon oss oskadda till kostymavdelningen.

Tiden var knapp, fast vi lämnat Milbank vid niotiden, var klockan redan fyra, och bilresan hem skulle ta åtminstone två timmar (den tog i vårt fall två timmar och 45 minuter då Jessica missade avfarten och fortsatte hela vägen till Watertown). Mitt kostymval stod då emellan Spock från Star Trek och Maria Antoinette. Jag, i mitt val, delad lika i skräckblandad förtjusning, bestämde mig för att välja den som inspirerade, i mig, mest skräck. I all ärlighet så är Spock en mer originell och förstås cool utstyrsel  för Halloween (jag menar Spock. Cool), men å andra sidan så var Star Trek aldrig min favvo Sci-Fi-serie (Pickard var alltid lite för gay för mig). Nu, hade vi haft en Starbuck outfit från Battlestar Galactica, då hade valet varit självklart.

Hur som helst, jag köpte en blå satäng liknande sak med knästrumpor till som tydligen ska efterlikna Lady Versailles. Självklart måste jag spöka ut mig lite mer (annars löper jag en stor risk för att misstas för en prostituerad). Kanske ett avhugget huvud som accessoar?

På hemvägen sjöng vi alla glatt i bilen till Owl City’s Fireflies och käkade mandariner. (vilket kan förklara varför vi körde en extra 20 miles i fel rikting)

Idag kom Sarahs mamma och pappa hit till Milbank. De ska leka barnvakt medans Sarah och Brad åker till Saint Martin under Halloween tillsammans med några vänner. Jag Allwin och Seth har ledigt idag och imorgon eftersom det är Parent-Teacher Conferance i skolan. Vi planerar alla att ligga och slappa hela dan.

 

Where the Wild Things are-t-shirt!



Den flygande grisens vingar är synliga i högra hörnet!



Maria Antoinette-utstyrslen är faktiskt mycket söt i verklighet. Skall bara fixa lite blod och gore =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vilka söta t-shirts!

Pussar

Mamma

2009-10-27 @ 12:39:30
Postat av: Bemmis

Millis du ska få läsa min bok om det blir någon! än så länge finns bara motivation och tankar (men som jag sa tidigare har jag ju typ tio sidor a4 som jag skrivit i ett dokument på datorn, men vad blir det för bok om grejer som jag tänker egentligen?) DU SER UT ATT HA DET UNDERBART!!! saknar dig, hälsa alla rosa flygande grisar! PUSS MILLPLUTT

2009-10-28 @ 23:06:34
URL: http://nobodyputsemmainacorner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visa bilder från halloween sen MILLAN!!!

2009-10-29 @ 17:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0